Jesteś tutaj: Home
W dniach 14 i 21 listopada uczniowie naszej szkoły z ostatnich klas 5s i 5h odwiedzili Zakład Produkcyjny w Międzyrzecu Podlaskim Dr Gerard.
Dr Gerard to jedna z największych firm cukierniczych, nie tylko w Polsce, ale też w Europie, działająca w naszym regionie nieprzerwanie od 1993 roku. Firma posiada dwa zakłady produkcyjne: w Miedzyrzecu i w Radzyniu Podlaskim, w których wytwarza ponad 300 rodzajów produktów: słodkich, słonych czy ostatnio popularnych produktów fit oraz magazyn wyrobów gotowych w Bedlnie Radzyńskim.
Uczniowie zostali zapoznani z historią firmy, zasięgiem działania, możliwościami produkcyjnymi oraz nagrodami, którymi firma może się pochwalić czy możliwościami i warunkami zatrudnienia. Mieliśmy też okazję skosztować słodkości będących flagowymi produktami Zakładu.
Uczniowie naszej szkoły angażujący się systematycznie w udzielanie korepetycji dzieciom z rodzin zastępczych uczestniczyli w szkoleniu "Rozwój kompetencji komunikacyjnych" dnia 20 listopada 2023 w ośrodku Caritas na ul. Warszawskiej. Było to szkolenie dla wolontariuszy, którzy angażują się w różną pomoc, służąc dzieciom z rodzin zastępczych.
Celem szkolenia był rozwój kompetencji komunikacyjnych, poznanie sposobów i stylów komunikacji oraz wynikających z nich barier komunikacyjnych. Szkolenie odbyło się w ramach kampanii promującej rodzicielstwo zastępcze "Poszukiwany - Poszukiwana". Poprowadziła je psycholog Agnieszka Łukaszuk z centrum terapeutycznego F.H.U."ACORD" Jowita Władyczuk.
15 i 16 listopada uczniowie naszej szkoły z klas: 4 Tr, 4 Tm, 5 Ta, 3 Ta i 2 Tl uczestniczyli w szkoleniach zorganizowanych w Urzędzie Miasta w ramach Dni Przedsiębiorczości. Tematem były zagadnienia podatkowe i dotyczące rejestracji firmy jak również zasady ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych. Przedsięwzięcie miało na celu zwiększenie świadomości biznesowej.
Udział uczniów w Dniach Przedsiębiorczości odbył się dzięki zaangażowaniu pani Moniki Romanowskiej, pani Wiolety Kuliczanki, pani Aleksandry Daniluk, pani Doroty Stepiuk-Drewulskiej, pani Katarzyny Zajdel, pani Edyty Śliwy i pani Moniki Piszcz.
4 listopada w Urzędzie Miasta odbyła się sesja Młodzieżowej Rady Miasta, podczas której odbyło się uroczyste zaprzysiężenie nowych Radnych.
Jak co roku, w trzecim tygodniu listopada reprezentanci szkolnej społeczności Ekonomika
w składzie: Edyta Stefaniuk, Natalia Buczyńska, Iza Chyziak, Magda Rogoźnicka i Błażej Karpiuk wzięli udział w Internetowym Festiwalu będącym częścią Tygodnia Edukacji Globalnej (TEG).
TEG to ogólnoświatowa kampania realizowana przez Centrum Północ-Południe Rady Europy i Sieć Edukacji Globalnej w ramach iLEGEND III, wspólnego programu Unii Europejskiej i Rady Europy.
Jego celem jest podnoszenie świadomości na temat edukacji globalnej jako narzędzia budowania solidarności i zmiany oraz przyczynianie się do bardziej zrównoważonego, pokojowego i sprawiedliwego świata.
Tematem przewodnim tegorocznej edycji TEG był „Pokój dla Planety. Planeta dla pokoju”.
W trakcie festiwalowych dni młodzież z całej Polski wraz z opiekunami zastanawiała się nad tym , jaki jest związek konfliktów z planetą i jak poprzez drobne działania w szkole przyczyniać się do tego, żeby Ziemia stała się planetą pokoju.
W ubiegły czwartek - 9 listopada, uczniowie klas 5 Tk i 5 Tm uczestniczyli w Dniu Otwartym KMP w Białej Podlaskiej. Młodzież miała okazję zapoznać się z zasadami naboru do służby oraz codziennymi zadaniami policji różnych wydziałów. Nasi uczniowie dowiedzieli się, jakie wymogi musi spełnić kandydat na policjanta.
Funkcjonariuszka Zespołu Kadr i Szkolenia bialskiej komendy opowiadała o przebiegu poszczególnych etapów postępowania kwalifikacyjnego oraz niezbędnej dokumentacji, a także strukturze bialskiej jednostki. Uczniowie mieli też możliwość uzyskania informacji na temat pracy poszczególnych wydziałów.
Młodzież z dużym zainteresowaniem słuchała o tym, czym zajmuje się technik kryminalistyki – m.in. zabezpieczaniem śladów biologicznych, mechanoskopijnych i traseologicznych. Uczniowie mogli sami ujawnić i zabezpieczyć odbitki swoich linii papilarnych.