Dnia 9 października 2009 roku w Lubelskim Centrum Edukacji Zawodowej w Lublinie o godz. 10 odbyła się uroczysta Gala Konkursowa stanowiąca podsumowanie organizowanego wspólnie przez Kuratorium Oświaty w Lublinie i Lubelskie Centrum Edukacji Zawodowej w Lublinie, Regionalnego Konkursu Dobrych Praktyk Szkół i Placówek Województwa Lubelskiego "Edukacja dla Rynku Pracy".

Galeria zdjęć

Przedmiotem konkursu było wyłonienie najlepszych pomysłów dobrych praktyk szkół, placówek oświatowych, poradni psychologiczno-pedagogicznych, placówek kształcenia ustawicznego i praktycznego, ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego w zakresie edukacji dla rynku pracy rozumianej jako trzy skoordynowane ze sobą działania:

• odpowiedni dobór i dopasowania rodzajów kierunków kształcenia w szkołach i placówkach do tych zawodów, na które istnieje zapotrzebowanie na rynku pracy
• dopasowanie treści programowych kształcenia w zawodach do wymagań i oczekiwań pracodawców (wraz z odpowiednią modyfikacją bazy warsztatowej praktycznej nauki zawodu)
• nauczenie każdego człowieka w trakcie standardowego procesu edukacji umiejętności optymalnego planowania swojego rozwoju zawodowego w zgodzie z jego osobistym potencjałem i potrzebami rynku pracy.
Udział w konkursie mogły wziąć szkoły i placówki z terenu województwa lubelskiego, prowadzone przez samorządy lokalne.

W konkursie wzięło udział 21 szkół i placówek. Ich prace konkursowe były ocenianie przez Komisję Konkursową. Wyłoniono 7 laureatów konkursu, do których należała również nasza szkoła.
Wyróżnione szkoły, zdaniem członków Komisji Konkursowej, zaprezentowały wiele zróżnicowanych działań w zakresie edukacji dla rynku pracy. Działania te łączą w jedną całość zarówno „ducha przedsiębiorczości", jak i optymalizację treści oraz metod nauczania dla potrzeb dynamicznie zmieniającego się rynku pracy. Szkoły te w twórczy i aktywny sposób dążą do celu jakim jest nowoczesne kształcenie zawodowe dostosowane do potrzeb rynku pracy, świadomie i aktywnie modernizują swoją ofertę edukacyjną adekwatnie do potrzeb zmiennej i dynamicznej gospodarki. Aktywnie współpracują ze swoim otoczeniem, tworząc lokalne partnerstwa na rzecz zatrudnienia, rynku pracy i przedsiębiorczości. Wykorzystują różne mechanizmy zwrotne pozwalające na wdrażanie potrzeb i oczekiwań pracodawców do systemu edukacji. W przemyślany i planowy sposób budują markę swojej placówki, jako szkoły pozytywnego wyboru, innowacyjnej wiedzy i kompetencji.