Kopia  DSC5957 wsei logo

2 października 2012 roku w naszej szkole odbyło się seminarium podsumowujące realizację projektu „SZKOŁA KLUCZOWYCH KOMPETENCJI" Program rozwijania umiejętności uczniów szkół Polski Wschodniej, którego liderem była Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie

Celem projektu była modernizacja treści i metod kształcenia w zakresie kluczowych kompetencji, a więc praktycznych umiejętności wynikających z rzeczywistych potrzeb środowiska rynku pracy.
Bezpośrednimi beneficjentami projektu SKK byli uczniowie czterech klas technikum- obecnie czwartych : 4Ta, 4 Tb, 4 Ti, 4 Th, realizujących po jednej z czterech wybranych do programu kompetencji kluczowych, wśród których znalazły się: znajomość języków obcych, matematyka, przedsiębiorczość oraz technologia informacyjna.
Nauczyciele biorący udział w projekcie opracowali i wdrożyli własne programy nauczania ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych umiejętności wynikających z potrzeb lokalnego rynku pracy. Wszystkie programy zakładały innowacyjność stosowanych metod nauczania, aktywizację i motywowanie uczniów do przyswajania wiedzy i praktycznych umiejętności.
Uczniowie biorący udział w projekcie uczestniczyli także w innych działaniach: Kołach Naukowych, Wakacyjnych Obozach Naukowych, Studium Kompetentnych Liderów, Przedsiębiorstwie Symulacyjnym oraz zajęciach pozalekcyjnych – Mobilnym Instytucie Kompetencji i Lekcjach Demonstracyjnych.
Realizacja Szkoły Kluczowych Kompetencji dobiegła końca. Działania realizowane w projekcie okazały się działaniami innowacyjnymi – skorelowanymi z wdrażaną od 1 września 2012 r. reformą szkolnictwa zawodowego.
Uczniowie uczestniczący w projekcie – już niebawem absolwenci - mieli możliwość: kształtowania kompetencji kluczowych, przygotowania do kształcenia ustawicznego podczas uczestnictwa w zajęciach na wyższej uczelni, wymiany doświadczeń i poglądów z uczniami z innych szkół zawodowych, kształtowania umiejętności samodoskonalenia niezbędnego w dalszym procesie kształcenia lub karierze zawodowej.
Pozyskane przez nauczycieli doświadczenie w opracowaniu i wdrażaniu własnych programów nauczania z przedmiotów ogólnokształcących, uwzględniających kształtowanie kompetencji kluczowych oraz kształcenie w zawodzie, spowoduje z pewnością rozwój indywidualnych kompetencji dydaktycznych oraz wpłynie na wzrost jakości nauczania w naszej szkole.