foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Tel. (0-83) 341-67-87
sekretariat@zsz1.edu.pl

Grupa V  (4 osoby)

Badanie walorów antropogenicznych gminy Biała Podlaska

Zadaniem grupy jest określenie atrakcyjności walorów antropogenicznych poszczególnych komórek siatki kilometrowej mapy topograficznej gminy Biała Podlaska.
Wykonanie zadania

Mapa atrakcyjności terenu walorów antropogenicznych

  • Dla każdej komórki siatki kilometrowej mapy należy określić atrakcyjność walorów antropogenicznych w skali punktowej. Praca polega na przydzielaniu poszczególnym polom liczby punktów wynikających z przyjętej skali dla atrakcyjności walorów antropogenicznych. Określanie stopnia atrakcyjności walorów antropogenicznych można dokonać korzystając z dostępnych źródeł informacji w postaci informatorów turystycznych, map turystycznych, przewodników turystycznych, podanych w źródłach informacji adresów stron internetowych. Można również skorzystać z informacji uzyskanych w Starostwie Powiatowym, Urzędzie Gminy, bibliotekach.
  • Na badanym obszarze przyjmuje się następujące przedziały wartości:

Liczba obiektów godnych zwiedzenia l. punktów
0 0
1 - 2 1
3 - 5 2
6 - 9 3
10 i więcej 4
Obecność obiektów wpisanych w rejestr zabytków +1 za każde 2 obiekty
Obecność muzeum/izby regionalnej +1 za każdy obiekt
Odbywające się cykliczne imprezy kulturalne +1 za każdy rodzaj
Obecność ogólnodostępnych obiektów rekreacyjnych +1 za każdy obiekt
Obecność szlaków turystycznych, rowerowych i innych +1 za każdy rodzaj

  • W dalszej kolejności należy dokonać grupowania cech, określić stopień atrakcyjności i ustalić kolory (odcienie czerwonego) dla poszczególnych przedziałów wartości np.
0 - 2 pkt - obszar mało atrakcyjny pod względem walorów antropogenicznych (odcień najjaśniejszy)
3 - 5 pkt - obszar średnio atrakcyjny pod względem walorów antropogenicznych
6 - 8 pkt - obszar atrakcyjny pod względem walorów antropogenicznych
9 i więcej pkt - obszar bardzo atrakcyjny pod względem walorów antropogenicznych (odcień najciemniejszy)
  • Kolejnym krokiem jest wykonanie mapy atrakcyjności walorów antropogenicznych na podkładzie mapy topograficznej. W pierwszym rzędzie należy zaznaczyć na mapie wszystkie zlokalizowane walory antropogeniczne (najlepiej odpowiednimi symbolami). Nazwa i lokalizacja każdego obiektu powinna znaleźć się w analizie pisemnej. W dalszej części wykonać mapę wg instrukcji: każde pole siatki kilometrowej zostaje zacieniowane odcieniem koloru czerwonego odpowiadającym stopniowi atrakcyjności w przyjętej skali. Opisaną część zadania wykonuje 2 uczniów.

Analiza i interpretacja treści mapy

Na podstawie mapy należy dokonać analizy i interpretacji zróżnicowania przestrzennego atrakcyjności walorów antropogenicznych. Opis powinien zawierać wszystkie zaznaczone na mapie obiekty oraz miejsca o najlepszych i najgorszych walorach z wyszczególnieniem czynników, które o tym zadecydowały. Analizy dokonuje 1 uczeń.

Prezentacja wyników pracy

Wybrany uczeń wykonuje prezentację Powerpoint i prezentuje wyniki pracy na forum klasy

Szukaj

Serwisy

logo warsztaty

internat

digischool

ekonomiksu

doradztwo

aktywna tablica

arsmusplus

dze1

pl1

tv1

bip1

kadr1

wsz1

int1

moodle1

ki2

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz