foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Tel. (0-83) 341-67-87
sekretariat@zsz1.edu.pl

Grupa VIII  (3 osoby)

Kompleksowa ocena walorów przyrodniczo - antropogenicznych gminy

Zadaniem grupy jest wykonanie sumarycznej oceny walorów przyrodniczo - antropogenicznych gminy Biała Podlaska
Wykonanie zadania

Sumaryczna mapa potencjału turystyczno - rekreacyjnego gminy Biała Podlaska

  • Dla każdej komórki siatki kilometrowej mapy należy określić potencjał turystyczno - rekreacyjny w skali punktowej. Praca polega na przydzielaniu poszczególnym polom liczby punktów wynikających z przyjętej skali potencjału turystyczno - rekreacyjnego. Określanie potencjału danego pola można dokonać korzystając z mapy wykonanych przez inne grupy.
Potencjał turystyczno - rekreacyjny danego pola na mapie obliczamy ze wzoru:
P = (Pr + Pw + Pl + Pa) - Po gdzie:
P - potencjał turystyczno - rekreacyjny gminy
Pr - atrakcyjność ukształtowania terenu (w pkt)
Pw - atrakcyjność wód powierzchniowych (w pkt)
Pl - atrakcyjność pokrycia lasami (w pkt)
Pa - walory antropogeniczne (w pkt)
Po - punkty obniżające atrakcyjność
  • Na badanym obszarze przyjmuje się następujące klasy atrakcyjności

Sumaryczna liczba punktów pola Klasa atrakcyjności
0 - 6 5
7 - 12 4
13 - 18 3
19 - 24 2
Pow. 24 1

  • W dalszej kolejności należy klasom atrakcyjności przyporządkować ocenę potencjału turystyczno - rekreacyjnego np.
Klasa 5 - obszar o bardzo małym potencjale turystyczno 0 rekreacyjnym
Klasa 4 - obszar o małym potencjale - || - - ||-
Klasa 3 - obszar o średnim potencjale - || - - ||-
Klasa 2 - obszar dużym potencjale - || - - ||-
Klasa 1 - obszar o wybitnym potencjale - || - - ||-
  • Obszary o poszczególnej klasie atrakcyjności należy zacieniować na mapie odpowiednimi kolorami (odcienie fioletu)
  • Mapę wykonuje 2 uczniów


Sumaryczna ocena potencjału turystyczno - rekreacyjnego gminy Biała Podlaska

  • Ta część zadania wymaga analizy i interpretacji treści mapy sumarycznej, która będzie zawierała:
  • Inwentaryzację miejsc o dużym potencjale (przyczyny)
  • Inwentaryzację miejsc o małym potencjale (przyczyny)
  • Przykłady miejsc charakteryzujących się jednocześnie dużymi walorami oraz czynnikami znacznie obniżającymi tą atrakcyjność
  • Ocenę potencjału bazy żywieniowej i noclegowej
  • Opracowanie powinno zostać zakończone wskazaniem kierunków rozwoju gminy Biała Podlaska w celu wykorzystania potencjału turystyczno - rekreacyjnego
  • Opracowanie wykonuje 1 uczeń

Prezentacja wyników pracy

Wybrany uczeń wykonuje prezentację Powerpoint i prezentuje wyniki pracy na forum klasy

Szukaj

Serwisy

logo warsztaty

internat

digischool

ekonomiksu

doradztwo

aktywna tablica

arsmusplus

dze1

pl1

tv1

bip1

kadr1

wsz1

int1

moodle1

ki2

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz