Tel. (0-83) 341-67-87
sekretariat@zsz1.edu.pl

img 20160301 202228Dzięki wygranej w  konkursie "Gwarancja dla młodzieży” mieliśmy możliwość pojechać na czterodniową wycieczkę do Belgii. Po długiej podróży dotarliśmy do Antverp, gdzie zwiedzaliśmy wiele ciekawych miejsc. Mieszkaliśmy w pięknym miasteczku Leuven, położonym około 20 kilometrów od Brukseli. Wieczorem mieliśmy okazję do wspólnej kolacji z europosłem Panem Michałem Bonim.

Cały następny dzień  zwiedzaliśmy stolicę Belgii – Brukselę, a dokładniej Dolne Miasto, Katedre Św. Michała i Guduli, Galerię Św.  Huberta, Grand Place, Manneken Pis, mieliśmy też przyjemność odwiedzić sklep z tradycyjnymi czekoladkami, w którym degustowaliśmy słodkości. Następnie zwiedzaliśmy miejsca takie jak: Górne Miasto, Pałac Sprawiedliwości, Kościół Notre Dame du Grand Sablon, Skwer Pettit Sablon. Wszystkie posiłki jadaliśmy we wspaniałych restauracjach z miejscowym menu. Ostatniego dnia zwiedzaliśmy miasteczko Leuven, a dokładniej: Ratusz, Kościół Św. Piotra, Rynek, Uniwersytet, miasteczko studenckie w Wielkim Beginażu, Fontannę Mądrości i pomnik Erazma z Rotterdamu. Po zwiedzaniu zjedliśmy ostatni posiłek w Brukseli i udaliśmy się na zwiedzanie Parlamentu Europejskiego połączone z prelekcją.