Ułatwienia dostępu

baner duzy

Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 w Białej Podlaskiej, tel. (83) 341-67-87;  mail: sekretariat@zsz1.edu.pl    facebook 5968764 instagram 4494488 youtube 4494485   

dze1pl1

Logotypy Unii Europejskiej

Regulamin

Szkolnej Ligi Geograficznej Geoguesser

  1. Przepisy ogólne
  • W Lidze mogą wziąć udział wszyscy zainteresowani uczniowie ZSZ nr 1 w Białej Podlaskiej
  • W przypadku dużego zainteresowania dopuszczalny jest podział uczestników na Ligi wyższego i niższego rzędu (np. I Liga i II Liga). W takiej sytuacji przeprowadzane są eliminacje, w wyniku których uczestnicy, na podstawie wyników przydzielani są do odpowiednich Lig. W takiej sytuacji przewiduje się pomiędzy Ligami system awansów i spadów. Na zakończenie rundy gracze z trzema najniższymi wynikami w I Lidze spadają do II Ligi a trzech graczy z najlepszymi wynikami w II Lidze awansowuje do I Ligi.
  • W celu komunikacji pomiędzy organizatorem a uczestnikami zostaje założona grupa (czat) w aplikacji Messenger
  • Gracze mogą brać udział w rozgrywkach używając pseudonimów, jednakże organizator musi znać tożsamość uczestników oraz przynależność do klas.
  1. Organizacja
  • Każdy sezon Ligi składa się z dwóch rund: jesienno - zimowej (wrzesień – styczeń) oraz zimowo – wiosennej (luty - czerwiec)
  • Każda runda składa się z rozgrywek.
  • Rozgrywki przeprowadzane są systematycznie co tydzień, w ustalonym terminie, za wyjątkiem tygodni wolnych od zajęć lekcyjnych. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się zmianę ustalonego terminu.
  • Rozgrywki odbywają się na dużych przerwach (w godz. 10.25 – 10.45) w ustalonych salach komputerowych. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się zmianę ustalonych sal komputerowych.
  1. Przebieg rozgrywki
  • Na tydzień przed rozgrywką uczestnicy otrzymują tematykę oraz wykaz obowiązujących obiektów.
  • W ciągu tygodnia uczestnicy poznają cechy lokalizacji oraz specyfikę obowiązujących obiektów.
  • W umówionym terminie gracze spotykają się w odpowiednich salach.
  • Każdy gracz powinien mieć aktywną stronę Geoguessr.com nie później niż o godz. 10.35
  • Rozgrywka polega na kolejnym odgadywaniu pięciu lokalizacji w aplikacji Google Street View, w których umieszczony zostaje gracz. Gracz wskazuje lokalizację na mapie świata. Na odgadnięcie każdej lokalizacji gracz ma 1 min. 30s czasu. Po upływie tego czasu lokacja zmienia się na kolejną.
  • Do punktacji za rozgrywkę liczą się dwa elementy:
    • - precyzja wskazania lokalizacji
    • - czas, w którym wskazano lokalizację
  • Po wskazaniu pięciu lokalizacji gra się kończy a uczestnik otrzymuje wynik w postaci punktów i czasu.
  1. Przyznawanie punktów za rozgrywkę
  • Za każdą lokalizację, w zależności od precyzji wskazania, można otrzymać 0 – 5000 pkt. W sumie, za pięć lokalizacji gracz otrzymuje 0 – 25 000 pkt.
  • Lokalizacje odgadywane są w określonym czasie, różnym dla poszczególnych zawodników. Po rozgrywce (odgadnięciu pięciu lokalizacji) gracze otrzymują czas zbiorczy rozgrywki.
  • Punkty za rozgrywkę wyliczane są ze wzoru będącego stosunkiem sumy punktów za pięć lokalizacji do czasu rozgrywki w sekundach (liczba punktów/czas w sekundach)
  1. Publikacja wyników Szkolnej Ligi Geoguessr
  • Wyniki Ligi zostaną opublikowane na specjalnie uruchomionej stronie internetowej Ligi
  • Na stronnie internetowej dostępne będą tabele: tabela sezonu, tabele rund, tabele miesięczne, tabele rozgrywek
  • Wyniki rozgrywek będą publikowane na bieżąco na profilu FB ZSZ nr 1
  1. Nieobecność na rozgrywkach
  • Nieobecność nieusprawiedliwiona na rozgrywce skutkuje brakiem punktów za tę rozgrywkę
  • W przypadku nieobecności usprawiedliwionej (np. z powodu zwolnienia lekarskiego lub przyczyn szkolnych) gracz może wziąć udział w rozgrywce w formie on-line. W takiej sytuacji odgaduje lokalizacje z miejsca, w którym się znajduje w danym momencie.
  • W przypadku nieobecności związanych z praktykami gracz, jeżeli ma możliwość, może wziąć udział w rozgrywce on-line. W przypadku braku udziału nie przyznawane są punkty
  • Wszystkim graczom, którzy w danym sezonie nie mieli praktyk zawodowych, lub mieli praktyki ale brali udział w rozgrywkach on-line, na koniec sezonu odejmowane są punkty za 4 najsłabsze wyniki. W przypadku graczy, którzy uczestniczyli w rozgrywkach on-line odejmowanych jest tyle najsłabszych wyników ile razy uczestniczyli w rozgrywkach w formie on-line.
  1. Nagrody
  • Gracze z miejsc 1-3 w danym miesiącu uzyskują tytuł „Gracza miesiąca” oraz ocenę cząstkową z geografii: celujący (6) w I Lidze i bardzo dobry (5) w II Lidze (jeśli uczy się tego przedmiotu). Gracze z miejsc 4-6 i 7-9 otrzymują odpowiednio oceny: bardzo dobry (5) i dobry (4). Gracz może nie przyjąć danej oceny. Gracze z miejsc 10-12 i 13-15 otrzymują odpowiednio ++ lub + za aktywność
  • Gracz, który w danej rundzie uzyskał najwyższy wynik punktowy w swojej Lidze, uzyskuje tytuł „Gracza rundy” oraz otrzymuje dodatkową ocenę cząstkową z geografii (I Liga – celujący, II Liga – Bardzo dobry)
  • Gracz, który w danym sezonie uzyskał najwyższy wynik punktowy w swojej Lidze, uzyskuje tytuł „Gracza sezonu” oraz możliwość podniesienia oceny końcoworocznej z geografii. Ocena końcoworoczna może być podniesiona o 1 tylko w wypadku spełnienia wszystkich wymagań na ocenę niższą.
  • Nauczyciel geografii musi wyrazić zgodę na wstawienie dodatkowej oceny cząstkowej oraz podniesienie oceny końcoworocznej z geogafii.
  • Wystawienie dodatkowych ocen cząstkowych jak również podniesienie oceny końcoworocznej może się odbyć tylko gdy gracz ma 100 % obecności na rozgrywkach, odpowiednio w miesiącu i sezonie
  • W zależności od decyzji Dyrekcji przewiduje się nagrody rzeczowe dla trzech najlepszych graczy I Ligi w danym sezonie.