Kreatywny hotelarz z elementami e-marketingu i sweet decor
Kurs prowadzony przez p. Wioletę Kuliczankę ukończyło 8 uczniów klas kształcących się w zawodzie technik hotelarstwa.
Cele kursu:
- poznanie zasad marketingu i e-marketingu rynku usług hotelarskich oraz istoty hotelarstwa,
- zapoznanie z psychologią sprzedaży, kreowania wizerunku,
- poznanie zasad tworzenia oferty reklamowej hotelu,
- poszerzenie umiejętności obsługi gości w recepcji hotelowej,
- wzrost kompetencji w zakresie przygotowania i podawania potraw i napojów, z uwzględnieniem promocji obiektów bazy noclegowej
- wzrost kompetencji w zakresie wypełniania dokumentacji hotelowej zapoznanie z asortymentem wykwintnych dekoracji oraz wyrobów cukierniczych w restauracji hotelowej poznanie technik wykonywania wyrobów i dekoracji cukierniczych.
Wybrane zagadnienia realizowane podczas kursu:
1. Wizja i misja hotelarstwa w XXI w.
2. Trendy w nowoczesnym hotelarstwie.
3. Pięciogwiazdkowy hotelarz.
4. Narzędzia marketingowe nowoczesnego hotelarza.
5. Spersonalizowany gadżet reklamowy jako niepowtarzalna szansa na zbudowanie cenionej marki. Świadomość Marki i jej rozpoznawalność w Internecie.
6. Remarketing czyli nie daj się o sobie zapomnieć.
7. Aromaterapia w hotelu- marketing zapachu.
8. Innowacyjność w restauracji hotelowej- monoporcje, dekoracje z karmelu.
9. Planowanie i realizacja usług w recepcji XXIw. Targetowanie usług hotelarskich, zasada dobru cen i rabatów.
10. Techniki sprzedaży usług hotelarskich dla poszczególnych segmentów.
11. Prowadzenie własnej działalności gospodarczej w branży turystyczno- hotelarskiej. Mierniki oceny efektywności przedsiębiorstwa hotelarskiego.
Jak założyć i prowadzić własną firmę
Kolejna grupa młodzieży rozpoczęła zajęcia specjalistyczne pn. „Jak założyć i prowadzić własną firmę” prowadzone przez nauczyciela przedmiotów w zawodzie technik ekonomista panią Edytę Śliwę.
Cele zajęć:
- przygotowanie do prowadzenia i zarządzania firmą,
- przekazanie wiedzy na temat kadr i płac,
-dostarczenie wiedzy z zakresu prawidłowego rozliczania podatków.
Zakres treści:
a/ Działalność gospodarcza i formy jej prowadzenia (Przedmiot (rodzaj) i miejsce prowadzenia działalności gospodarczej. Wybór formy organizacyjno-prawnej przedsiębiorstwa. Wybór formy opodatkowania dochodów. Źródła finansowania działalności gospodarczej. Rejestracja firmy. Biznesplan),
b/ Zatrudnianie i zwalnianie pracowników (Formy zatrudnienia i zwalniania pracownika.
Prawa i obowiązki pracodawcy, pracownika. Systemy wynagradzania. Lista płac),
c/ Obowiązki przedsiębiorcy wobec US, ZUS.
Dekoracje cukiernicze
W lutym 2023 r. zakończył się 60-godzinny kurs pn. Dekoracje cukiernicze prowadzony przez nauczyciela przedmiotów w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych panią Małgorzatę Przywuską.
Program kursu obejmował:
a) podniesienie umiejętności z zakresu cukiernictwa,
b) tworzenie ozdób dekoracyjnych ze specjalistycznych mas plastycznych:
- kwiaty cukrowe (róże, piwonie, goździki, kalie, listki),
- figurki (ludziki, misie),
- inne dekoracje (falbanki, kokardy),
c) tworzenie dekoracji tortu (techniki dekoracji masą plastyczną),
d) dekorowanie ciastek, muffin,
e) nabycie umiejętności organizacji stanowiska pracy z godnie z wymogami bezpieczeństwa, higieny pracy i ergonomii.
Na zamieszczonych zdjęciach możemy obejrzeć efekty pracy uczestników kursu.
Asystent samodzielnego księgowego
19 listopada 2022 r. kolejna grupa uczniów zakończyła zajęcia specjalistyczne pn. Asystent samodzielnego księgowego - szkolenie częściowo realizowane metodą e-learningu.
Celem kursu było:
- przygotowanie do posługiwania się dokumentami księgowymi i urządzeniami ewidencyjnymi,
- księgowanie typowych operacji gospodarczych,
- nabycie wiadomości i umiejętności niezbędnych na samodzielnym stanowisku fakturzystki/ty.
Kurs omawiał:
a/ podstawowe zagadnienia z rachunkowości,
b/ aktywa trwałe i obrotowe jednostki,
c/ pasywa, przychody i koszty jednostki,
d/ praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności – ewidencja zdarzeń gospodarczych.
Ogród 3D – kurs SKETCHUP
SketchUp jest to program komputerowy przeznaczony do modelowania w przestrzeni 3D dowolnie złożonych, trójwymiarowych brył na ekranie komputera. Program ten znajduje zastosowanie m.in. w:
Nauczyciele naszej szkoły Anna Stefanowicz i Joanna Żarkiewicz ukończyły kurs pn. „Ogród 3D – kurs SKETCHUP”. Uzyskane podczas kursu umiejętności pozwolą na podniesienie jakości i efektywności pracy z młodzieżą kształcącą się w zawodzie technik architektury krajobrazu i technik geodeta.
Poniżej widzimy możliwości programu SkechUp.
Staże uczniowskie w przedsiębiorstwach
W dniach 04.07. – 26.08.2022 r. w ramach projektów „KOMPETENCJE ZAWODOWE SZANSĄ NA LEPSZE JUTRO – II EDYCJA” oraz „EKONOMIK – SZKOŁA PRZYSZŁOŚCI” w płatnych stażach zawodowych uczestniczyło 219 uczniów naszej szkoły. Realizowane były one zgodnie z kierunkami kształcenia w przedsiębiorstwach prywatnych, bankach oraz jednostkach samorządowych naszego regionu.
Staże umożliwiły uczniom poznanie specyfiki zawodu w rzeczywistych warunkach pracy (m.in. biura rachunkowe, biura geodezyjne, magazyny, punkty sprzedaży hurtowej i detalicznej, kwiaciarnie, punkty gastronomiczne itd.). Pozwoliły młodzieży zdobyć nowe umiejętności i doświadczenie zawodowe.
Kurs operatora wózków widłowych z egzaminem UDT
W czerwcu br. 16 uczniów naszej szkoły kształcących się w zawodach technik logistyk i technik spedytor wzięło udział w 35-godzinnym kursie zawodowym z zakresu kwalifikacji „Wózki jezdniowe podnośnikowe z mechanicznym napędem podnoszenia z wyłączeniem wózków z wysięgnikiem oraz wózków z osobą obsługującą podnoszoną wraz z ładunkiem” wyodrębnionej w zawodzie KIEROWCA OPERATOR WÓZKÓW JEZDNIOWYCH (WIDŁOWYCH) KOD. 834401.
Kurs jest zgodny z programem zatwierdzonym przez Urząd Dozoru Technicznego oraz przygotowuje do egzaminu kwalifikacyjnego UDT. Uczestnicy przeszli także szkolenie „Bezpiecznej obsługi i wymiany butli gazowych w wózkach zasilanych gazem LPG” otrzymując stosowne zaświadczenie.
Wykonawcą szkolenia była firma Hemarex z Białej Podlaskiej.
Kurs zakończył się teoretycznym i praktycznym egzaminem przed komisją Urzędu Dozoru Technicznego i wydaniem zaświadczeń kwalifikacyjnych.
Podnoszenie kwalifikacji nauczycieli
Nauczyciele nauczający przedmiotów zawodowych w zawodzie technik architektury krajobrazu Marta Osiej i Joanna Żarkiewicz ukończyły w II semestrze bieżącego roku szkolnego „Szkolenie z projektowania i instalacji systemów automatycznego nawadniania“ oraz Szkolenie z zakresu projektowania i budowy dachów zielonych“.
Uzyskane podczas kursu wiadomości i umiejętności pozwolą na podniesienie jakości i efektywności pracy z uczniami /kształcenie zawodowe/.
Kurs „Barman”
Kolejna grupa młodzieży zakończyła 60-godzinny specjalistyczny kurs pn. „Barman”. Szkolenie prowadzone było przez panią Barbarę Kowaluk. W programie, oprócz zagadnień teoretycznych, znalazły się także zajęcia praktyczne. Uczestnicy kursu stosowali różne techniki dekorowania koktajli przy pomocy świeżych owoców i ziół oraz techniki miksowania napojów. Sporządzali napoje alkoholowe i bezalkoholowe, w tym short drinki, long drinki, divers drinki. Efekty ich pracy widzimy na zdjęciach.
Kurs „Barista I stopnia”
W czerwcu druga grupa młodzieży ukończyła kurs „Baristy I stopnia”, prowadzony przez panią Bożenę Zajdel. Celem zajęć było opanowanie wiedzy teoretycznej w obszarze sposobów parzenia i dekorowania kawy oraz kształtowanie umiejętności praktycznych w tym zakresie.
Podczas zajęć teoretycznych omówiono m.in.:
- historię kawy,
- charakterystykę gatunków kaw na świecie,
- metody zbioru kawy i ich wpływ na jakość naparu,
- metody suszenia i obróbki owoców kawy oraz technikę ich wypalania,
- kwalifikacje i zakres obowiązków baristy - cechy dobrego baristy,
- wyposażenie i sprzęt niezbędny w pracy baristy.
Uczestnicy mogli praktycznie zastosować różne metody parzenia kawy. Przygotowywali kilka rodzajów espresso : classico, ristretto, lungo, doppio, macchiatto i inne. Uczyli się technik spieniania mleka i przygotowywania kaw mlecznych, w tym cappuccino i latte. Przygotowywali i serwowali kawy z syropami, bitą śmietaną i alkoholami.
Kurs "Barman"
W maju i czerwcu 2022 r. odbył się specjalistyczny kurs pn. Barman. Zajęcia dla młodzieży prowadziła pani Agnieszka Kotiuk. Ich celem było zwiększenie umiejętności zawodowych poprzez zdobycie nowej wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych.
W programie znalazły się zagadnienia:
- postawa i sylwetka barmana,
- bar – jego funkcja i wyposażenie,
- podział alkoholi,
- charakterystyka napojów mieszanych,
- miksologia – zasady łączenia składników napojów, miary barowe, układ formuł miksologicznych,
- technika pracy barmana,
- sztuka prezentacji - techniki dekorowania koktajli przy pomocy świeżych owoców, dekoracja szkła, podawanie drinków/cocktaili w owocach,
- techniki sporządzania napojów mieszanych /w tym drinki na bazie kawy, herbaty/,
- podstawowe sposoby i techniki mixowania – shaking, blending, building,
- sporządzanie wybranych koktajli - short drinki, long drinki, divers drinks,
- kultura spożywania napojów alkoholowych.
Kurs "Analityk finansowy"
Cyferki, cyferki, wszędzie cyferki! Tak było na kursie "Analityk finansowy’’ prowadzonym przez nauczyciela naszej szkoły panią Mariolę Chwedoruk. Uczniowie zapoznali się z elementami sprawozdania finansowego, analizowali rachunek zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym oraz poznali funkcje rachunku przepływów pieniężnych. Na zakończenie zajęć młodzież rozwiązywała zadania z analizy wskaźnikowej badającej sytuację i kondycję firmy.
Kurs "Barista I stopnia"
14 maja br. pierwsza grupa młodzieży naszej szkoły ukończyła kurs Barista I stopnia.
Uczniowie poznali różnice między kawami w zależności od smaku, stopnia palenia, wielkości ziarna i kraju pochodzenia. Była także degustacja oraz cupping (cup tasting) czyli ocena smaku i aromatu kawy. Najciekawszymi zajęciami były te, które dotyczyły przyrządzania kaw mlecznych i oczywiście pienienie mleka. Każdy z uczestników zdobył umiejętności obsługi ekspresu kolbowego oraz młynka do kawy, a rezultatem były pyszne kawy latte macchiato, latte, espresso, cappuccino oraz kawy z dodatkiem syropów.
Kurs kelnerski
W terminie od 9 marca do 11 maja 2022 r. grupa młodzieży z klasy 3hTG uczestniczyła w zajęciach pn. Kurs kelnerski. Kurs prowadzony był przez nauczyciela naszej szkoły p. Wioletę Kuliczankę. Program kursu obejmował:
– poznanie zasad konstruowania kart menu,
– zapoznanie asortymentu zastawy stołowej,
– poznanie zasad przygotowania Sali i obsługi gości,
– poszerzenie umiejętności obsługi gości,
- wzrost kompetencji w zakresie przygotowania i podawania potraw i napojów z uwzględnieniem różnych serwisów.
Kurs kelnerski miał na celu przygotowanie teoretyczne oraz praktyczne młodzieży do pracy na stanowisku kelnera w restauracji. Uczniowie mieli również okazję poznać tajniki przygotowania prostych potraw, które również należą do zadań kelnera.
Kurs "Obsługa programu EWMapa"
Specjalistyczny kurs przeznaczony dla uczniów kształcących się w zawodzie technik geodeta prowadzony jest przez nauczyciela naszej szkoły panią Annę Stefanowicz. Ma na celu poszerzenie umiejętności związanych z zakładaniem i prowadzeniem mapy wektorowej oraz wzrost kompetencji w zakresie obsługi programu EWMAPA.
Zagadnienia:
- zastosowanie programu i jego programu,
- podstawowe kategorie danych,
- tworzenie baz danych,
- odczytywanie danych, zmiana widoczności danych, zmiana kolorystyki i sposobu wyświetlania danych,
- praca na warstwach i obiektach,
- wkreślanie elementów na mapę,
- korzystanie z markerów, zaznaczanie obszarów,
- wykonywanie pomiarów na mapie.
Kurs obsługi programu Płatnik
„Kurs obsługi programu PŁATNIK” był realizowany w ramach projektu "Ekonomik – szkoła przyszłości" finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Uczniowie Ekonomika zapoznali się z funkcjami programu do generowania oraz wysyłania dokumentów i deklaracji wymaganych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Kursanci w programie Płatnik sporządzali dokumenty zgłoszeniowe oraz dokumenty rozliczeniowe. Dzięki uczestnictwie w zajęciach uczniowie mogli wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną na zajęciach praktycznych. Szkolenie oparte było na obecnie obowiązującej wersji programu PŁATNIK 10.02.002.
Kurs przygotowujący do egzaminu z kwalifikacji zawodowych
Rozpoczęliśmy 12 marca 2022 r. realizację zajęć przygotowujących do egzaminu z kwalifikacji zawodowych w zawodzie technik informatyk. Zajęcia prowadzi nauczyciel naszej szkoły pan Paweł Skulimowski. Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności i pogłębianie wiedzy z zakresu konfiguracji sprzętu sieciowego oraz nabycie umiejętności przy konfigurowaniu Windows Serwer 2016, Windows 10 Pro, Linux Desktop, Linux Server.
Kurs "Fotogrametria Niskopułapowa"
W dniu 12 marca 2022 r. rozpoczęły się zajęcia pn. Fotogrametria niskopułapowa prowadzone przez pana Arkadiusza Staszewskiego. Ich celem jest poszerzenie wiedzy i umiejętności geodezyjnych o zagadnienia z zakresu fotogrametrii niskopułapowej, w tym:
- dobór właściwego sprzętu,
- planowanie lotu fotogrametrycznego,
- określenie zagrożenia dla misji bezzałogowych,
- zasady wykonywania zdjęć fotogrametrycznych zgodnie z planem misji oraz wykonywania aerotriangulacji zdjęć fotogrametrycznych,
- wykonywanie, kontrola i eksport chmury punktów oraz numerycznego modelu terenu.
- wykonywanie ortofotomapy.
Kurs "Dekoracje Cukiernicze"
W dniu 4 marca 2022 r. grupa młodzieży rozpoczęła kurs Dekoracje cukiernicze prowadzony przez nauczyciela naszej szkoły panią Krystynę Tarkowską. Program kursu obejmuje m.in.:
- poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu przygotowania różnych dekoracji z masy cukrowej,
- poszerzenie terminologii fachowej z zakresu technik i narzędzi stosowanych przy wykonywaniu elementów dekoracji cukierniczych,
- rozwój umiejętności manualnych przy tworzeniu różnych elementów dekoracyjnych.
Uczestnicy kursu uczą się wykorzystania odpowiednich produktów i sprzętu do wykonania figurek z masy cukrowej, w tym kwiatów kalii, goździków i róż.
Kursy z obsługi programu NORMA PRO/STANDARD
Nauczyciele przedmiotów zawodowych w zawodzie technik architektury krajobrazu, p. Marta Osiej i p. Joanna Żarkiewicz, ukończyły specjalistyczne kursy pn. Podstawy kosztorysowania i Kurs podstawowy: Obsługa programu Norma PRO/STANDARD. Celem kursów jest przygotowanie użytkowników do biegłego posługiwania się programem Norma PRO/STANDARD w celu samodzielnego tworzenia dowolnego typu kosztorysów oraz doskonalenie umiejętności czytania i korygowania kosztorysów.
Kurs Drimagine
Nauczyciel przedmiotów zawodowych w zawodzie technik informatyk p. Kamil Bebkiewicz rozpoczął w dniu 6 listopada 2021 r. specjalistyczny 520-godzinny Kurs Drimagine stworzony przez Wyższą Szkołę Biznesu – National Louis University z siedzibą w Nowym Sączu. Kurs online prowadzony jest na dedykowanej platformie CloudA (Uniwersytet Wirtualnej Edukacji) przez profesjonalistów z branży grafiki i animacji 3d.
Pierwsze zajęcia były skoncentrowane na ćwiczeniach praktycznych wykonywanych na profesjonalnym oprogramowaniu Autodesk Maya, Mudbox, Houdini 19 i obejmowały modelowanie 3D oraz grafikę i animację 3D.
Na zajęciach modelowane były postacie oraz środowisko z filmów animowanych. Poniżej możecie zobaczyć efekty tej pracy.
Kamil_Bebkiewicz_Drimagine_2022_demoreel from DRIMAGINE 3D Animation & VFX on Vimeo.
Od 1 czerwca 2021 r. do 30 września 2023 r. w Zespole Szkół Zawodowych nr 1 im. Komisji Edukacji Narodowej jest realizowany projekt "Ekonomik – szkoła przyszłości". Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020.
Oś priorytetowa: 12 Edukacja, kwalifikacje i kompetencje, Działanie 12.4 Kształcenie zawodowe.
Całkowita wartość projektu wynosi 3 613 351,32 PLN, w tym kwota dofinansowania projektu z UE – 3 071 348, 62 PLN.
Celem projektu jest podniesienie efektywności, jakości i atrakcyjności kształcenia zawodowego w Technikum nr 1 w Białej Podlaskiej, w wyniku którego zwiększone zostaną szanse na zatrudnienie uczniów szkoły (po zakończeniu przez nich procesu kształcenia) na lokalnym i regionalnym rynku pracy.
Zaplanowane w ramach projektu działania uwzględniają:
1. doposażenie pracowni:
- technik architektury krajobrazu,
- technik ekonomista,
- technik hotelarstwa,
- gastronomicznej,
- informatycznej,
2. kursy i szkolenia podnoszące kwalifikacje 41 nauczycieli przedmiotów zawodowych,
3. organizację zajęć specjalistycznych, kursów i szkoleń dla uczniów kształcących się w zawodach:
- technik architektury krajobrazu,
- technik ekonomista i technik rachunkowości,
- technik handlowiec,
- technik logistyk i technik spedytor,
- technik hotelarstwa i technik żywienia i usług gastronomicznych,
- technik informatyk, technik programista i technik teleinformatyk,
- technik geodeta,
4. staże dla 150 uczniów w przedsiębiorstwach – uczestnicy otrzymują stypendia stażowe.
Doposażenie pracowni przedmiotów zawodowych.
Zajęcia specjalistyczne, kursy i szkolenia dla uczniów:
- Przygotowanie do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik architektury krajobrazu – 1 grupa x 20 godzin,
- Wykorzystanie programów graficznych i sprzętu multimedialnego w tworzeniu dokumentacji projektowej z zakresu architektury krajobrazu - 1 grupa x 30 godzin,
- Operator BSL wraz z egz. ULC – 1 grupa x 22 godzin /w tym: 16 godzin zajęć grupowych, 6 godzin indywidualnych/,
- Zarządzanie mała firmą – 1 grupa x 40 godzin,
- Profesjonalna sekretarka – 1 grupa x 40 godzin,
- Kurs Visual Marchidisingu i projektowania witryn sklepowych wraz z egzaminem zewnętrznym – 1 grupa x 50 godzin,
- Kurs tworzenia witryn sklepowych wraz z egzaminem zewnętrznym – 1 grupa x 30 godzin,
- Barman – 1 grupa x 60 godzin,
- Kurs kelnerski – 1 grupa x 50 godzin.
Kursy i szkolenia podnoszące kwalifikacje nauczycieli przedmiotów zawodowych:
- Podstawy kosztorysowania
- Kurs podstawowy: Obsługa programu Norma PRO/STANDARD
- Kurs Visual Merchandisingu i projektowania witryn sklepowych wraz z egzaminem zewnętrznym
- Kurs baristyczny II stopnia wraz z egzaminem zewnętrznym
- Kurs kelnerski 1 stopnia i 2 stopnia
- Kurs cukierniczy I i II stopnia
- Kurs Dietetyki sportowe
- Kurs profesjonalnej administracji Linuksem
- Kurs zarządzania urządzeniami Mikrotik
- Kurs programowania w języku Java –średniozaawansowany
- Szkolenie / Kurs AutoCAD – Stopień I
- Szkolenie / Kurs AutoCAD Civil 3D–Stopień I
- Pozyskanie i wykorzystanie danych z naziemnego skanowania laserowego
- Zarządzanie gastronomią w hotelu.
Zajęcia specjalistyczne, kursy i szkolenia dla uczniów:
- Przygotowanie do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik architektury krajobrazu – 1 grupa x 20 godzin,
- Pielęgnowanie ogrodów i terenów zieleni wraz z egzaminem ZSK - 1 grupa x 60 godzin,
- Kosztorysowanie prac budowlanych w zakresie tworzenia terenów zieleni - 1 grupa x 30 godzin,
- Wykorzystanie programów graficznych i sprzętu multimedialnego w tworzeniu dokumentacji projektowej z zakresu architektury krajobrazu - 1 grupa x 30,
- Operator BSL wraz z egz. ULC – 2 grupy x 22 godzin /w tym: 16 godzin zajęć grupowych, 6 godzin indywidualnych/,
- Program magazynowy dla logistyków – 2 grupy x 20 godzin,
- Uproszczone formy rachunkowości, szkolenie częściowo realizowane metodą e-learningu z wykorzystaniem platformy Moodle – 1 grupa x 30 godzin,
- Kurs obsługi programu, Moduł Finansowo-Księgowy – 1 grupa x 20 godzin,
- Kurs obsługi programu, Moduł Handel – 1 grupa x 20 godzin,
- Kurs obsługi programu, Moduł Środki trwałe – 1 grupa x 20 godzin,
- Kurs obsługi programu, Moduł Kadry i Płace–1 grupa x 20 godzin,
- Jak założyć i prowadzić własną firmę – 1 grupa x 30 godzin,
- Kurs obsługi programu Płatnik – 1 grupa x 20 godzin,
- Symulacja mikroprzedsiębiorstwa – 1 grupa x 30 godzin,
- Analityk finansowy – 1 grupa x 15 godzin,
- Asystent samodzielnego księgowego, szkolenie częściowo realizowane metodą e-learningu - 1 grupa x 30 godzin,
- Kurs Visual Marchidisingu i projektowania witryn sklepowych wraz z egzaminem zewnętrznym – 1 grupa x 50 godzin,
- Kurs tworzenia witryn sklepowych wraz z egzaminem zewnętrznym – 1 grupa x 30 godzin,
- Kurs wózki widłowe wraz z egzaminem UDT - 3 grupy x 61 godzin,
- Barista I stopień - 1 grupa x 30 godzin,
- Barista II stopień - 1 grupa x 30 godzin,
- Barman - 1 grupa x 60 godzin,
- Dekoracje cukiernicze - 1 grupa x 60 godzin,
- Kurs sushi - 1 grupa x 40 godzin,
- Kurs decupage z elementami wystroju stołu - 1 grupa x 40 godzin,
- Przygotowywania potraw zgodnie z trendami rynkowymi i zasadami zdrowego żywienia wraz z egzaminem ZSK - 1 grupa x 160 godzin,
- Kreatywny hotelarz z elementami e-marketingu i sweetdecor - 1 grupa x 50 godzin,
- Kurs kelnerski - 2 grupy x 50 godzin,
- Kurs przygotowujący do egzaminu z kwalifikacji zawodowych - 1 grupa x 40 godzin,
- Kurs przygotowujący do egzaminu z kwalifikacji zawodowych - 1 grupa x 40 godzin,
- Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi i bazami danych -przygotowanie do egzaminu z kwalifikacji - 1 grupa x 40 godzin,
- Excel w praktyce. Zaawansowane zastosowanie arkusza - 1 grupa x 30 godzin,
- Projektowanie grafiki komputerowej wraz z egzaminem ZSK - 1 grupa x 120 godzin,
- Budowa dronów wraz z egzaminem zewnętrznym – 2 grupy x 40 godzin,
- Kurs AutoCAD–Stopień I -1 grupa x 20 godzin,
- Kurs AutoCAD Civil 3D–Stopień I - 1 grupa x 20 godzin,
- EWMAPA - działki, warstwy, obiekty - 1 grupa x 20 godzin,
- Pozyskanie i wykorzystanie danych z naziemnego skanowania laserowego - 1 grupa x 20 godzin,
- Fotogrametria niskopułapowa - 1 grupa x 20 godzin,
- Modelowanie 2D i 3D - 1 grupa x 20 godzin,
- Obsługa programu EWMapa - 2 grupy x 25 godzin.
Kursy i szkolenia podnoszące kwalifikacje nauczycieli przedmiotów zawodowych:
- Podstawy wizualizacji dla projektantów ogrodów i wnętrz-Kurs SketchUp
- Szkolenie z zakresu zasad projektowania i zakładania instalacji nawadniających
- Szkolenie z zakresu projektowania i budowy zielonych dachów
- KURS FLORYSTYCZNY PODSTAWOWY
- KURS FOTOGRAFII CYFROWEJ
- Kurs Tworzenie sklepów internetowych wraz z egzaminem zewnętrznym
- Obsługa kas fiskalnych
- Szkolenia Multimedialne Insert – Subiekt, Rewizor, Gratyfikant, Rachmistrz on-line dostęp
- Szkolenie specjalistyczne–program finansowo-księgowy
- Kurs dla samodzielnych księgowych Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Instytut Certyfikacji Zawodowej Księgowych
- Kurs specjalistyczny ds. rachunkowości zarządczej i controligu finansów przedsiębiorstwa
- Szkolenie MS office pakiet Word +Excel+PPT Średniozaawansowane /zaawansowane
- Kurs Decupage z elementami wystroju stołu cz.1 i cz.2
- Monoporcje Igor Zarytski kurs cukierniczy
- Kurs dietetyki podstawowy
- Szkolenie „Miksologia molekularna
- Kurs sushi I stopnia, Kurs sushi II stopnia
- Profesjonalny kurs czekolady
- Kurs Drimagine
- Kurs tworzenie aplikacji na platformie Android
- Kurs programowania w języku Java-podstawowy
- Kurs programowania w Pytonie
- Szkolenie / Kurs AutoCAD Civil 3D–Stopień II
- EWMAPA-działki, warstwy, obiekty
- Kurs VAVO
- Kurs Rezydenta Turystycznego
- Szkolenie Menager Cateringu
- Kurs grafika komputerowa Obsługa programów Adobe Photoshop i Illustrator
- Teledetekcyjne metody inwentaryzacji
- Obsługa tachimetru jednoosobowego i skanera laserowego
Realizacja staży w przedsiębiorstwach dla 75 uczniów – warunki:
- długość stażu wynosi 150 godzin,
- stypendium stażowe dla każdego uczestnika,
- koszty (dojazd, badania lekarskie, szkolenia) pokrywane są z funduszu projektu.
Zajęcia specjalistyczne, kursy i szkolenia dla uczniów:
- Pielęgnowanie ogrodów i terenów zieleni wraz z egzaminem ZSK - 1 grupa x 60 godzin,
- Kosztorysowanie prac budowlanych w zakresie tworzenia terenów zieleni - 1 grupa x 30 godzin,
- Operator BSL wraz z egz. ULC – 2 grupy x 22 godzin /w tym: 16 godzin zajęć grupowych, 6 godzin indywidualnych/,
- Zarządzanie mała firmą – 1 grupa x 40 godzin,
- Profesjonalna sekretarka – 1 grupa x 40 godzin,
- Program magazynowy dla logistyków – 2 grupy x 20 godzin,
- Uproszczone formy rachunkowości, szkolenie częściowo realizowane metodą e-learningu z wykorzystaniem platformy Moodle – 1 grupa x 30 godzin,
- 5.Kurs obsługi programu, Moduł Finansowo-Księgowy – 1 grupa x 20 godzin,
- Kurs obsługi programu, Moduł Handel – 1 grupa x 20 godzin,
- Kurs obsługi programu, Moduł Środki trwałe – 1 grupa x 20 godzin,
- Kurs obsługi programu, Moduł Kadry i Płace–1 grupa x 20 godzin,
- Jak założyć i prowadzić własną firmę – 1 grupa x 30 godzin,
- Kurs obsługi programu Płatnik – 1 grupa x 20 godzin,
- Symulacja mikroprzedsiębiorstwa – 1 grupa x 30 godzin,
- Analityk finansowy – 1 grupa x 15 godzin,
- Asystent samodzielnego księgowego, szkolenie częściowo realizowane metodą e-learningu - 1 grupa x 30 godzin,
- Kurs Visual Marchidisingu i projektowania witryn sklepowych wraz z egzaminem zewnętrznym – 1 grupa x 50 godzin,
- Kurs tworzenia witryn sklepowych wraz z egzaminem zewnętrznym – 1 grupa x 30 godzin,
- Kurs wózki widłowe wraz z egzaminem UDT - 3 grupy x 61 godzin,
- Barista I stopień - 1 grupa x 30 godzin,
- Barista II stopień - 1 grupa x 30 godzin,
- Barman - 2 grupy x 60 godzin,
- Dekoracje cukiernicze - 1 grupa x 60 godzin,
- Kurs sushi - 1 grupa x 40 godzin,
- Kurs decupage z elementami wystroju stołu - 1 grupa x 40 godzin,
- Przygotowywania potraw zgodnie z trendami rynkowymi i zasadami zdrowego żywienia wraz z egzaminem ZSK - 1 grupa x 160 godzin,
- Kreatywny hotelarz z elementami e-marketingu i sweetdecor - 1 grupa x 50 godzin,
- Kurs kelnerski - 1 grupa x 50 godzin,
- Kurs przygotowujący do egzaminu z kwalifikacji zawodowych - 1 grupa x 40 godzin,
- Kurs przygotowujący do egzaminu z kwalifikacji zawodowych - 1 grupa x 40 godzin,
- Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi i bazami danych -przygotowanie do egzaminu z kwalifikacji - 1 grupa x 40 godzin,
- Excel w praktyce. Zaawansowane zastosowanie arkusza - 1 grupa x 30 godzin,
- Projektowanie grafiki komputerowej wraz z egzaminem ZSK - 1 grupa x 120 godzin,
- Budowa dronów wraz z egzaminem zewnętrznym – 2 grupy x 40 godzin.
Kursy i szkolenia podnoszące kwalifikacje nauczycieli przedmiotów zawodowych:
- Kurs płacowy dla zaawansowanych
- Kurs kadry i płace w praktyce
- Kurs administrowania Windows Server.
Realizacja staży w przedsiębiorstwach dla 75 uczniów – warunki:
- długość stażu wynosi 150 godzin,
- stypendium stażowe dla każdego uczestnika,
- koszty (dojazd, badania lekarskie, szkolenia) pokrywane są z funduszu projektu.