foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Tel. (0-83) 341-67-87
sekretariat@zsz1.edu.pl

teleinformatyk

Technik teleinformatyk

Opis zawodu

Technik teleinformatyk to nowoczesny i poszukiwany zawód, ponieważ teleinformatyka jest jedną z najszybciej rozwijających się dziedzin gospodarki światowej. Obecnie technika dąży do połączenia różnych urządzeń powszechnego użytku w jedną wielką sieć przewodową lub bezprzewodową. Konieczność globalnego sterowania urządzeniami wymaga pracy specjalistów projektujących takie sieci, jak również dokonywania ich konserwacji.

Poszukiwani są specjaliści, którzy dzięki wysokiemu poziomowi kształcenia będą umieli praktycznie wykorzystać
i zastosować swą teleinformatyczną wiedzę w nowoczesnych technologiach elektronicznych, to znaczy w obsłudze, tworzeniu i funkcjonowaniu sieci teleinformatycznych, sieci telewizji kablowych i sieci komórkowych. Zawód teleinformatyka jest odpowiedzią na zmieniające się warunki rynkowe i rozwój techniki. Teleinformatyka to gałąź informatyki zajmująca się technologią przesyłania informacji i narzędziami logicznymi do sterowania przepływem
i transmisją danych. Specjalność teleinformatyk to zawód pozwalający na znalezienie pracy nie tylko w kraju, ale i za granicą. Uczniowie technikum teleinformatycznego będą uczestniczyli w praktykach i stażach zawodowych w firmach z branży teleinformatycznych, telekomunikacyjnych oraz informatycznych w naszym mieście. Pracodawcy zapewnią praktyczna naukę zawodu umożliwiając prace na wyznaczonych stanowiskach pod kierunkiem wykwalifikowanej kadry pracowniczej. Uczniowie są również przygotowani do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Zespół Szkół Zawodowych nr 1 w Białej Podlaskiej dysponuje wysoko wykwalifikowaną kadrą nauczycielską posiadającą wyższe wykształcenie techniczne w zakresie teleinformatycznym. Są to nauczyciele mianowani oraz dyplomowani
z wieloletnim stażem pracy. Dodatkowo kadra nauczycielska posiada uprawnienia egzaminatora dla zawodu teleinformatyk dla wszystkich kwalifikacji.

Absolwent może również kontynuować naukę w tym zawodzie na studiach wyższych.

W trakcie nauczania uczniowie mają możliwość zdobycia kwalifikacji:

  • INF.07. Montaż i konfiguracja lokalnych sieci komputerowych oraz administrowanie systemami operacyjnymi
  • INF.08. Eksploatacja i konfiguracja oraz administrowanie sieciami rozległymi

Praktyka zawodowa: 280 godzin w całym cyklu kształcenia

Technik teleinformatyk potrafi:

  • zarządzać sieciami przewodowymi i bezprzewodowymi,
  • konfigurować centrale telefoniczne i urządzenia abonenckie,
  • montować i konserwować sieci optyczne,
  • uruchamiać telefonię stacjonarną lub VoIP,
  • programować routery i przełączniki zarządzalne,
  • projektować infrastrukturę komputerową,
  • konserwować i utrzymywać już istnieje sieci telekomunikacyjne,
  • obsługiwać  i eksploatować urządzenia sieci teletransmisyjnych,
  • spawać wszystkie rodzaje światłowodów,
  • wykonywać specjalistyczne pomiary kabli miedzianych i światłowodowych,
  • obsługiwać klientów w salonach sieci operatorów komórkowych.

Możliwości zatrudnienia absolwentów technik teleinformatyk

Ciągły rozwój infrastruktury sieci teleinformatycznych pozwala absolwentowi zawodu teleinformatyk na podjęcie pracy w swojej branży, gdzie są to m.in. usługi podłączania nowych abonentów do sieci światłowodowych w firmach teleinformatycznych działających w naszym mieście i regionie.

Absolwenci mogą starać się o pracę u operatorów sieci komórkowych: ORANGE, PLUS GSM, T-MOBILE, PLAY. Teleinformatyk może być zatrudniony także w branży informatycznej: sklepy komputerowe, salony sprzedaży sprzętu RTV i AGD oraz w salonach i serwisach telefonów komórkowych.

Technik teleinformatyk może pracować, jako:

  • sprzedawca sprzętu i usług komputerowych oraz teleinformatycznych,
  • monter urządzeń i sieci teleinformatycznych,
  • konserwator i serwisant urządzeń komputerowych i systemów teleinformatycznych,
  • administrator sieci komputerowych,
  • technik ds. utrzymania sieci komputerowych i zabezpieczenia systemów teleinformatycznych,
  • projektant i wykonawca infrastruktury sieci telekomunikacyjnych,
  • instalator systemów komutacyjnych,
  • pracownik obsługi klienta w salonach sieci operatorów komórkowych.

Szukaj

Serwisy

logo warsztaty

internat

digischool

ekonomiksu

doradztwo

aktywna tablica

arsmusplus

dze1

pl1

tv1

bip1

kadr1

wsz1

int1

moodle1

ki2

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz