foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Tel. (0-83) 341-67-87
sekretariat@zsz1.edu.pl

 A4 Plakat PL  Jak co roku, w trzecim tygodniu listopada reprezentanci  szkolnej społeczności Ekonomika

w składzie: Edyta Stefaniuk, Natalia Buczyńska,  Iza Chyziak,  Magda Rogoźnicka i Błażej Karpiuk  wzięli udział w Internetowym Festiwalu będącym częścią Tygodnia Edukacji Globalnej (TEG).

TEG to ogólnoświatowa kampania realizowana przez Centrum Północ-Południe Rady Europy i Sieć Edukacji Globalnej w ramach iLEGEND III, wspólnego programu Unii Europejskiej i Rady Europy.

Jego celem jest podnoszenie świadomości na temat edukacji globalnej jako narzędzia budowania solidarności i zmiany oraz przyczynianie się do bardziej zrównoważonego, pokojowego i sprawiedliwego świata.

Tematem przewodnim tegorocznej edycji TEG  był „Pokój dla Planety. Planeta dla pokoju”.

W trakcie festiwalowych dni  młodzież z całej Polski wraz z opiekunami zastanawiała się nad tym , jaki jest związek konfliktów z planetą i jak poprzez drobne działania w szkole przyczyniać się do tego, żeby Ziemia stała się planetą pokoju.

W zrozumieniu problematyki  poruszanych zagadnień, jak też w budowaniu współpracy pomiędzy uczniami i uczennicami oraz wzmacnianiu  postaw solidarności i otwartości pomocne okazały się przygotowane przez organizatorów:

1. Dwa webinaria: Pokój w głowie. Jak nie dać się fake newsom w czasach konfliktów?” i „O języku pokoju. Jak kłócić się pięknie?”

Podczas pierwszego webinaru poruszano kwestię  krytycznego myślenia oraz  tego w jaki sposób rozpoznawać prawdziwe informacje i oddzielać je od opinii. Dyskutowano również nad tym z jakich źródeł najlepiej czerpać wiedzę, omawiając przykłady tematów związanych z migracjami i konfliktami zbrojnymi, które stanowią jedne z głównych wyzwań dla utrzymania pokoju na świecie. A w  trakcie drugiego zgłębiono temat przyczyn konfliktów, tego skąd się biorą i dlaczego są nam potrzebne oraz co robić by nas nie ruinowały.

2. Platforma internetowa Padlet, na której uczestnicy oraz organizatorzy mieli możliwość  dzielenia się swoimi spostrzeżeniami  jak również wykonanymi zadaniami w atmosferze wzajemnego szacunku i zachowania prawa do własnego zdania.

3. Szkolna gra korytarzowa , która ćwiczyła krytyczne myślenie, wzmacniała współpracę i otwartość oraz pogłębiała wiedzę z wybranych przez uczestników zagadnień.

Wydarzenie realizowane było w ramach projektu „Krytyczne myślenie dla zrównoważonych społeczności” współfinansowanego przez Deutsche Bundesstiftung Umwelt (DBU) oraz programu „Razem w szkole. Polska-Ukraina”, realizowanego w partnerstwie z Norwegian Refugee Council.

 

Szukaj

Serwisy

logo warsztaty

internat

digischool

ekonomiksu

doradztwo

aktywna tablica

arsmusplus

dze1

pl1

tv1

bip1

kadr1

wsz1

int1

moodle1

ki2

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz