foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Tel. (0-83) 341-67-87
sekretariat@zsz1.edu.pl

Grupa VI  (4 osoby)

Badanie czynników obniżających atrakcyjność turystyczno - rekreacyjną gminy Biała Podlaska

Zadaniem grupy jest określenie czynników wpływających na obniżenie atrakcyjności turystyczno -rekreacyjnej poszczególnych komórek siatki kilometrowej mapy topograficznej gminy Biała Podlaska.

Wykonanie zadania

Mapa intensywności oddziaływania czynników obniżających atrakcyjność turystyczno - rekreacyjną

  • Dla każdej komórki siatki kilometrowej mapy należy określić intensywności oddziaływania czynników obniżających atrakcyjność turystyczno - rekreacyjną w skali punktowej. Praca polega na przydzielaniu poszczególnym polom liczby punktów wynikających z przyjętej skali dla oddziaływania czynników. Określanie stopnia intensywności oddziaływania czynników można dokonać korzystając z mapy topograficznej, planu miasta, planu zagospodarowania przestrzennego.
  • Na badanym obszarze przyjmuje się następujące przedziały wartości:

Udział terenów przemysłowych (% pow.) l. punktów
0 - 5 0
6 - 20 1
21 - 50 2
Pow. 50 3
Obecność szczególnie ruchliwych skrzyżowań +1 za każde 2 obiekty
Obecność ruchliwej drogi (krajowa, obwodnica) +1 za każdy obiekt
Obecność ruchliwej linii kolejowej +1 za każdy obiekt

  • W dalszej kolejności należy dokonać grupowania cech, określić stopień obniżenia atrakcyjności i ustalić kolory (odcienie filoetowego) dla poszczególnych przedziałów wartości np.
0 - 1 pkt - obszar na którym czynników obniżających atrakcyjność turystyczno - rekreacyjną jest brak lub mało (odcień najjaśniejszy)
2 - 3 pkt - obszar o średnim wpływie czynników obniżających atrakcyjność turystyczno - rekreacyjną
4 - 5 pkt - obszar o dużym czynników obniżających atrakcyjność turystyczno - rekreacyjną
6 i więcej pkt - obszar o bardzo dużym wpływie czynników obniżających atrakcyjność turystyczno - rekreacyjną
  • Kolejnym krokiem jest wykonanie mapy przedstawiającej stopień negatywnego wpływu omawianych czynników na atrakcyjność turystyczno - rekreacyjną poszczególnych pól mapy. W pierwszym rzędzie należy zaznaczyć na mapie wszystkie zlokalizowane obiekty obniżające atrakcyjność (najlepiej odpowiednimi symbolami i liniami). Nazwa i lokalizacja każdego obiektu powinna znaleźć się w analizie pisemnej. W dalszej części wykonać mapę wg instrukcji: każde pole siatki kilometrowej zostaje zacieniowane odcieniem koloru fioletowego odpowiadającym stopniowi negatywnego wpływu w przyjętej skali. Opisaną część zadania wykonuje 2 uczniów.

Analiza i interpretacja treści mapy

Na podstawie mapy należy dokonać analizy i interpretacji zróżnicowania przestrzennego negatywnego wpływu omawianych czynników na atrakcyjność terenu. Opis powinien zawierać wszystkie zaznaczone na mapie obiekty oraz miejsca o największym i najmniejszym wpływie z wyszczególnieniem czynników, które o tym zadecydowały. Analizy dokonuje 1 uczeń.

Prezentacja wyników pracy

Wybrany uczeń wykonuje prezentację Powerpoint i prezentuje wyniki pracy na forum klasy

Szukaj

Serwisy

logo warsztaty

internat

digischool

ekonomiksu

doradztwo

aktywna tablica

arsmusplus

dze1

pl1

tv1

bip1

kadr1

wsz1

int1

moodle1

ki2

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz